top of page

Սրբազան պայքարը և ադրբեջանական ընկալումները

  • Writer: Octopus Media
    Octopus Media
  • 6 hours ago
  • 3 min read

ree

Ինչո՞ւ է Բագրատ Արքեպիսկոպոս Գալստանյանի շարժումը ընկալվում որպես սպառնալիք Բաքվում

 

Հայաստանի ներքաղաքական վերջինզարգացումները, մասնավորապես Սրբազան պայքարիշարժումը, որը ձևավորվեց Տավուշի սահմանայինհատվածների հանձնումների և խաղաղությանպայմանագրի շուրջ ընթացող գործընթացների ֆոնին, վերածվեցին ոչ միայն ներքին ընդդիմադիր պայքարիդրսևորումի, այլև լայնամասշտաբ քաղաքականերևույթի։

Շարժման առաջնորդը՝ Արքեպիսկոպոս ԲագրատԳալստանյանը, իր հեղինակությամբ ու եկեղեցու շուրջձևավորված հանրային աջակցությամբ այնպիսի միշարժում է ստեղծել, որը դուրս է գալիս սովորականընդդիմադիր պայքարի սահմաններից։

Այս իրադարձություններին մեծ ուշադրությամբհետևում էր նաև Ադրբեջանը։ Բաքվի իշխանամերձմամուլը, պաշտոնական կառույցները և կրոնականղեկավարները Սրբազան պայքարը մեկնաբանում են ոչմիայն որպես Հայաստանի ներքաղաքական ճգնաժամիարտահայտություն, այլ նաև՝ որպես հնարավորսպառնալիք իրենց տարածաշրջանային օրակարգերին։ Այդ մեկնաբանությունները ձևավորվում են հիմնականումհայատյացության և վախի տրամաբանության մեջ, որըդառնում է քարոզչության առանցքային գործիք։

 

Ադրբեջանական ընկալումների հիմնական գծերը


1․Ռևանշիզմի սպառնալիքը

Ադրբեջանում Սրբազան պայքարը ներկայացվում է որպես «ռևանշիստական շարժում», որն իբր փորձում է տապալել խաղաղության օրակարգը և վերադարձնել պատերազմը։

• Պաշտոնական քարոզչամեքենան ԲագրատՍրբազանին նկարագրում է որպես «պատերազմիկուսակցության առաջնորդ»։

• Նպատակը միջազգային հանրությանը ցույց տալն է, որ Հայաստանում դեռ գոյություն ունեն ուժեր, որոնքչեն ընդունում տարածքային նոր իրողությունները և սպառնում են տարածաշրջանի կայունությանը։

Այս ընկալումը թույլ է տալիս Բաքվին իր սեփական օրակարգը՝ «խաղաղություն ցանկացած գնով» քաղաքականությունը, ներկայացնել որպես միակ ընդունելի լուծում։


2․Ահաբեկչական շրջանակում դնելը

Ադրբեջանական լրատվամիջոցները հաճախկրկնում են Երևանի իշխանությունների պաշտոնականմեղադրանքները՝ Սրբազան պայքարը որակելով«ահաբեկչական դավադրություն»։

• Նույնաբովանդակ ձևակերպումներ («իշխանությանզավթման փորձ», «վտանգավործայրահեղականություն») կիրառվում են ինչպեսԲաքվում, այնպես էլ Երևանում։

• Սա հստակ ապացույց է, որ նիկոլի և Ալիևիքարոզչական շահերը որոշակի կետերումհամընկնում են․ երկուսն էլ շահագրգռված ենշարժումը ներկայացնել որպես լեգիտիմությանպակաս ունեցող, վտանգավոր երևույթ։


3․Եկեղեցու դեմոնիզացիա

Բաքուն հատուկ շեշտադրում է տալիս եկեղեցուդերին՝

• Կովկասի մահմեդականների վարչությանառաջնորդ Ալլահշուքյուր Փաշազադեն Սրբազանպայքարը որակեց որպես «ռևանշիստականքարոզչություն»։

• Եկեղեցին ներկայացվում է որպես կառույց, որըտարածում է «ատելություն», «մերժում» և «վրեժխնդրություն»։

• Այս քայլով Բաքուն փորձում է շարժումը ոչ միայնքաղաքական, այլև կրոնական դաշտումներկայացնել որպես վտանգ։


4․Արևմտյան Ադրբեջանի նարատիվի ուժեղացում

Ադրբեջանական քարոզչությունը Սրբազանպայքարի համատեքստում կրկին ակտիվացնում է «Արևմտյան Ադրբեջանի» գաղափարը։

• Հիշեցվում է, որ իբր հայերը վտարել ենադրբեջանցիներին Հայաստանից, իսկ եկեղեցինեղել է «ռևանշիզմի կենտրոն»։

• Շարժումը դիտարկվում է որպես այն ուժի շարունակություն, որը կասեցնում է «ադրբեջանցիների վերադարձը»։

Այսպիսով, Սրբազան պայքարը Բաքվում կապվում է ոչ միայն ներկա քաղաքական գործընթացների, այլևԱդրբեջանի երկարաժամկետ տարածքայինհավակնությունների հետ։


Ադրբեջանական վախերը


Ադրբեջանի քարոզչությունը ոչ միայն քննադատում է Սրբազան պայքարը, այլև ակնարկում է մի շարք իրական վախերի գոյության մասին։


1․Խաղաղության պայմանագրի ձախողում՝


​Բաքուն մտավախություն ունի, որ Սրբազան պայքարը կարող է արգելակել բանակցային գործընթացը և խափանել կեղծ խաղաղության պայմանագրի ստորագրումը։


2․Հայաստանում ներքին կոնսոլիդացիա՝


​Եկեղեցու շուրջ ձևավորված լայն հանրային աջակցությունը կարող է վերածվել նոր համազգային դիմադրության, որը խոչընդոտ կդառնա Ադրբեջանի օրակարգերին։


3․Միջազգային արձագանք՝


​Ադրբեջանը զգուշանում է, որ եկեղեցու հեղինակությունը և միջազգային կառույցների աջակցությունը (օր.՝ ԵՀԽ) կարող են շարժմանը տալ լեգիտիմություն և առաջացնել միջազգային ճնշումներ Բաքվի վրա։


4․Սփյուռքի մոբիլիզացիա՝


​Սրբազանպայքարըկարողէվերածվելնաևսփյուռքիներգրավմանհարթակի,ինչնադրբեջանականիշխանություններիհամարվտանգէներկայացնումոչմիայնտեղեկատվական,այլևֆինանսականուքաղաքականմակարդակում։

 

Նարատիվների համընկնում Երևանում և Բաքվում


Ուշագրավ է, որ թե՛ Երևանը, թե՛ Բաքուն տարբերպատճառներով կիրառում են նույն պիտակները․

Ահաբեկչություն և իշխանության զավթում․Երևանի ՔԿ-ի հայտարարություններըբառացիորեն վերարտադրվում են Բաքվիմամուլում։

Ռևանշիզմի մեղադրանք․ երկումայրաքաղաքներում էլ շարժումը դիտարկվում է որպես «պատերազմի վտանգ»։

Օտար ազդեցության մատնանշում․ Երևանըխոսում է «ռուսական հետքի» մասին, Բաքուն՝ Իրանի ու Ռուսաստանի ներգրավման։ Երկուսինպատակը նույնն է՝ շարժումը ներկայացնել որպեսարտաքին գործիք։

Եկեղեցու հեղինակազրկում․ Երևանումիրականացվում են քրեական հետապնդումներ, Բաքվում՝ կրոնական մեղադրանքներ։

Այս համընկնումները ցույց են տալիս, որ Սրբազանպայքարը դարձել է այն եզակի երևույթներից մեկը, որիդեմ միաժամանակ գործի է դրվել և՛ Հայաստանիիշխանության, և՛ Ադրբեջանի քարոզչական մեքենան։

Սրբազան պայքարը դուրս է եկել Հայաստանիներքաղաքական շրջանակներից և դարձելտարածաշրջանային քարոզչության թիրախ։ Ադրբեջանիհամար այն վտանգավոր է երեք հիմնական պատճառով․

Այն կարող է խաթարել ադրբեջանական խաղաղության պայմանագիրը և տապալել Բաքվի օրակարգը։

Այն կարող է Հայաստանում ձևավորել ազգային համախմբում և դիմադրություն, որը կտապալի Ադրբեջանի ռազմավարական շահերին։

Այն ունի միջազգային ու կրոնական լեգիտիմության ներուժ, որը Բաքուն չի կարող անտեսել։

Միևնույն ժամանակ, Սրբազան պայքարի դեմկիրառվող նարատիվները Հայաստանում և Ադրբեջանում հաճախ բառացիորեն համընկնում են։ Այսփաստը վկայում է, որ շարժումը լուրջ մարտահրավեր է ոչմիայն արտաքին հակառակորդի, այլև Հայաստանիներսում ձևավորված իշխանական համակարգի համար։

Այս իրավիճակը կարևոր դաս է․ երբհասարակական շարժումները զրկվում են ներքինլեգիտիմությունից և ներկայացվում որպես «վտանգ», դաոչ միայն թուլացնում է ժողովրդավարությունը, այլ նաևհարմար գործիք է դառնում արտաքին հակառակորդիքարոզչության համար։

 

 

Միջազգայանագետ, Ադրբեջանի հարցերով փորձագետ՝ Գառնիկ Դավթյան

 
 
bottom of page